Tijdens de eerste golf van de coronacrisis waren wc-rollen een schaars goed. Ontwerper Charles Kaisin verwijst met een knipoog naar die rush op wc-rollen in zijn pop-upwinkel in de Handelskaai.
De 18.000 wc-rollen kreeg Kaisin van Carrefour. Zodra de pop-up de deuren sluit, zullen de wc-rollen gedoneerd worden aan goede doelen.
Eerder lanceerde Kaisin al het project #OrigamiForLife in het nabijgelegen museum Kanal-Centre Pompidou. Hij vouwde toen 20.000 origamivogels en haalde daar 100.000 euro mee op. Dat geld werd ingezet in de bestrijding van het coronavirus.
Recycling is een centraal thema in het werk van Kaisin, die bekend staat voor zijn samenwerkingen met merken als Hermès, Cartier, Rolls-Royce, Delvaux, Roederer en Pierre Marcolini. Hij is ook docent aan de Brusselse kunstacademie Saint-Luc.
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.