Vernieuwde Gallaitstraat officieël geopend
Er is volgens STOP-principe geïnvesteerd om de straat aangenamer te maken voor wandelaars, fietsers en gebruikers van het openbaar vervoer.
Zaken als goed gemarkeerde zebrapaden, fietssuggestiestroken en nieuwe stoepen geven de weggebruikers meer comfort. Het openbaar vervoer krijgt voorrang. Aan de kant van het Paviljoenplein mogen auto's de straat niet meer in waardoor het sluipverkeer afneemt. Bovendien is er een stukje eigen bedding in de richting van het Liedtsplein.
'De Gallaitstraat werd altijd beschouwd als een zwart punt', zo zegt Brussels minister van Openbare Werken en Vervoer Brigitte Grouwels. ' Automobilisten gebruikten de straat als route naar de Noordwijk, naar het centrum en naar de A12. Hierdoor waren er vaak files en lange rijtijden voor trams.'
Het project heeft het Brussels Gewest 3,4 miljoen euro gekost. Hiervan was ruim 2,6 miljoen euro bestemd voor de sporen en 800.000 euro voor de heraanleg van de weg. De werken zijn gecoördineerd door de MIVB.
Lees meer over: Schaarbeek , Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.