De video die gisteren opdook van de vijf steppende jongeren blijkt een campagne van de Opvoedingslijn. Die richt zich tot "alle ouders van pubers die wel eens hun grenzen aftasten".
Vijf steppende jongeren is stunt voor campagne Opvoedingslijn
De stunt blijkt uitgevoerd door leerlingen van Brusselse Circusschool en werd gerealiseerd door een reclamebureau.
Met de video wil de Opvoedingslijn zich richten tot bezorgde ouders. Cijfers wijzen namelijk al enkele jaren op een trend: ouders reiken uit naar hulp voor steeds jongere tieners. “Intussen gaat 30 procent van onze oproepen over 12- tot 17-jarigen: vervreemding van je kind, machteloosheid en moeite met grenzen stellen zijn de meest voorkomende topics”, licht Ilse De Block van De Opvoedingslijn toe.
De Opvoedingslijn raadt daarom ouders aan "om in de eerste plaats te praten met je puber, hoe moeilijk dat ook is”, geeft De Block mee.
Lees meer over: Brussel , Samenleving , deelsteps , opvoedingslijn