Fietsdeelnetwerk Villo verkocht vorig jaar 17 procent minder kortlopende abonnementen dan in 2014. Het aantal jaar abonnementen bleef wel stabiel.
Villo verkoopt minder dag- en weekabonnementen
In 2015 heeft uitbater JC Decaux 37.000 jaar abonnementen geregistreerd, schrijft La Capitale zaterdag. Dat cijfer is hetzelfde als het jaar daarvoor.
Kortlopende abonnementen voor een dag of een week, verkocht JC Decaux vorig jaar een stuk minder. In 2014 ging het nog om 87.000 uitleenbeurten voor 1 of 7 dagen. Dat aantal daalde in 2015 tot 72.000.
Daarmee is de groei die Villo eerder optekende vrijwel volledig teniet gedaan. Tussen 2013 en 2014 steeg het aantal kortlopende abonnementen namelijk met 18 procent. Met een daling van 17 procent vorig jaar, is Villo dus zo goed als terug op het niveau van twee jaar geleden.
Het netwerk telt in totaal bijna 4.200 fietsen, die verdeeld zijn over 346 ophaalpunten in de hoofdstad. Villo is van plan om dat aantal in 2016 verder uit te breiden tot 360 terminals.
Lees meer over: Samenleving , Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.