Werkzaamheden Vorstlaan zorgen voor verkeershinder
Binnen twee jaar moet tram 94, die nu zijn eindhalte heeft aan Herrmann-Debroux, via de Vorstlaan tot aan de Tervurenlaan rijden. Niet alleen de tramlijn wordt verlengd, ook de fiets- en voetpaden worden vernieuwd. Vijf maanden lang zal het verkeer hier zware hinder ondervinden. In elke richting verdwijnt een rijstrook.
Wie van het centrum van Brussel komt, kan via de Tervurenlaan nog wel rechts de Vorstlaan oprijden, maar kan links de Parmentierlaan niet meer op richting Stokkel. De Tervurenlaan wordt hier ook teruggebracht tot drie rijstroken.
Het autoverkeer dat via de Parmentierlaan richting Oudergem wil, kan de Vorstlaan niet op. Het verkeer dat van Tervuren komt, kan ook niet meer richting Oudergem via de Vorstlaan, wel nog richting centrum en Montgomery.
Er is een omleiding voorzien via de Tervuursesteenweg, maar de MIVB raadt automobilisten aan om via de E411 naar Oudergem te rijden.
De verlenging van tramlijn 94 zal in totaal dertig miljoen euro kosten. De federale overheid betaalt daarvan twintig miljoen euro via Beliris. Binnen vijf jaar moet de tramlijn nog verder doorgetrokken worden langs de Woluwelaan naar metrostation Roodebeek.
Lees meer over: Sint-Pieters-Woluwe , Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.