Basic-Fit heeft in een jaar tijd 900.000 nieuwe abonnees gekregen. Dat staat in het jaarverslag van de Nederlandse fitnessketen. Tegen het einde van 2022 zou het bedrijf 3,5 miljoen leden willen hebben: even veel als voor het begin van de pandemie. In Brussel telt Basic-Fit ruim veertig filialen.
Basic-Fit weer in stijgende lijn na coronaverliezen
Nu er geen coronamaatregelen meer zijn, neemt het bezoek aan de fitness weer toe. Bij Basic-Fit is het aantal abonnees gestegen van iets meer dan 2 miljoen in de eerste helft van 2021 tot 2,9 miljoen een jaar later. De keten hoopt dit cijfer tegen het einde van het jaar op te trekken tot 3,5 miljoen. Dat schrijft L'Echo en is ook te lezen in het halfjaarverslag van de keten.
In Brussel telt Basic-Fit ruim veertig filialen, samen met JIMS is het de grootste budget fitnessketen van het Gewest. In heel België opende Basic-Fit meer dan tweehonderd filialen. De ambitie is om dat aantal uit te breiden tot driehonderd.
Basic-Fit tekent een verlies op van netto 28 miljoen euro in de eerste helft van 2022, tegenover een verlies van 126 miljoen euro netto in de eerste helft van 2021. Basic-Fit verwijst als reden naar de covidcrisis, die heeft geleid tot lange sluitingen van fitnessclubs. De cijfers laten duidelijk een herstel zien in vergelijking met een jaar eerder.
Naast nieuwe leden werven, promoot Basic-Fit ook op de iets duurdere abonnementen. Die stellen leden in staat om hun abonnement te delen met huisgenoten. Vijfendertig procent van de nieuwe leden die zich in juni hebben ingeschreven, deed dat met de premium-formule. Ter vergelijking: aan het begin van het jaar was dat 23 procent.