AG Insurance trekt zich terug als partner van de Memorial Van Damme. De verzekeraar was sinds 2014 de grootste sponsor van de atletiekmeeting, die vrijdag plaatsvond in het Koning Boudewijnstadion. Er lopen al gesprekken met andere potentiële naamsponsors.
Memorial Van Damme zoekt nieuwe naamsponsor
De overeenkomst met AG Insurance over het title partnership van de Memorial liep over een periode van zes jaar. Dat contract wordt niet verlengd. "We hebben binnen onze sponsorstrategie beslist om meer het accent te leggen op wat we 'participatieve' evenementen noemen, zoals de 10 Miles Series", aldus de woordvoerster van AG Insurance in de krant L'Echo.
"Onder de noemer 'Move by AG' willen we voortaan vooral beweging en sportactiviteiten in al hun vormen promoten." Hoeveel de verzekeraar juist besteedde aan de Memorial is niet geweten, maar het gaat om honderdduizenden euro's. De volledige meeting kost 4,5 miljoen euro.
Onderhandeling met nieuwe sponsors
Meetingorganisator Golazo laat weten dat er met grotere Belgische en internationale bedrijven gesproken wordt om titelpartner van de Memorial Van Damme te worden. "We treden verder niet in detail zolang de onderhandelingen lopen", zegt een woordvoerder.
Het is opnieuw een klap voor de Memorial Van Damme, die eerder al te horen kreeg dat de Diamond League-finale er vanaf volgend seizoen niet meer zal door kunnen gaan. De beoogde renovatie van het Koning Boudewijnstadion maakt de toekomst van het atletiekevenement ook onzeker. De volgende editie wordt onverstoord voorbereid en vindt plaats op vrijdag 4 september 2020.
Lees meer over: Brussel-Stad , Sport , AG Insurance , Memorial Van Damme
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.