Bouwbeurs Batibouw trok in zijn eerste zes dagen al zo'n 100.000 bezoekers. Dat is een kleine stijging (1 procent) ten opzichte van vorig jaar, zegt COO Frédéric François.
Batibouw lijdt niet onder coronacrisis
De stijging is opvallend, gezien de coronacrisis die zich over de hele wereld manifesteert. Verschillende internationale beurzen en evenementen werden al afgelast. Bij Batibouw konden slechts twee exposanten niet aanwezig zijn: Mitsubishi hield zijn medewerkers thuis in Japan en een Italiaanse exposant kreeg zijn materiaal niet in België. "Op een totaal van 850 exposanten vind ik dat behoorlijk meevallen", aldus François.
En ook de bezoekersaantallen vallen dus mee: zo'n 100.000 na zes dagen, een stijging van 1 procent. Naast de wereldwijde coronacrisis gaat de stijging ook in tegen de dalende trend van de laatste jaren. "En dan moet het laatste weekend, traditioneel het drukste, nog volgen", zegt François. Hij noemt verschillende initiatieven als oorzaak van de stijging: "We zijn actief geweest op sociale media, hebben onze openingsuren aangepast in functie van de drukte op de Brusselse Ring en geïnvesteerd in tv-campagnes."
Batibouw heeft verschillende maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen.
Lees meer over: Brussel , Stedenbouw , Samenleving , Batibouw , Brussels Expo , Frédéric François
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.