Blauwe Veter, de campagne van Handicap International die al 25 jaar bestaat, gaat vanaf vandaag weer van start. “Tachtig procent van de mensen met een handicap vandaag is daar niet mee geboren. Het kan ons allemaal overkomen", zegt CEO Antoine Sépulchre. Traditiegetrouw kun je blauwe veters kopen via de website.
Een blauwe veter voor meer toegankelijke revalidatiezorg: 'Het kan ons allemaal overkomen'
In België is revalidatie bijna een vanzelfsprekendheid, maar dit is niet overal ter wereld zo. Een op de drie mensen ter wereld heeft nood aan revalidatiezorg, maar slechts de helft daarvan heeft daar toegang tot.
“Wij willen ook duidelijk maken dat het niet het einde van je leven is, maar een nieuwe stap. Iedereen heeft hier recht op", vertelt Sépulchre.
Achter de naam 'Blauwe Veter’ schuilt ook een diepere betekenis. Exact 25 jaar geleden riep Handicap International op om de slachtoffers van de landmijnen te steunen. Dit werd destijds gesymoboliseerd door een veter die ze konden binden aan de schoen van hun prothese.
Nu kan je ook effectief blauwe veters kopen op de website van Handicap International. Daarnast zet de organisatie de campagne ook kracht bij door acht getuigenissen te delen van mensen die nood hebben en of hadden aan revalidatiezorg, waaronder rolstoeltennisser Joachim Gerard en comedian William Boeva.
Lees meer over: Brussel , Gezondheid , blauwe veter , Handicap International
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.