Een informaticaprobleem heeft woensdag de app van spoorwegmaatschappij NMBS een tijdlang platgelegd. Dat meldt spoornetbeheerder Infrabel. In het zuiden van land lag het treinverkeer drie kwartier stil door de storing.
Informaticaprobleem legt diensten NMBS plat
NMBS en Infrabel kampten woensdagmiddag met technische problemen. Rond 13 uur werden netwerkproblemen gemeld. Onder meer de NMBS-app, online ticketverkoop en reizigersinformatie waren verstoord door het netwerkprobleem. Het treinverkeer in en rond Luik, Namen, Ottignies, Bertrix en Libramont lag drie kwartier stil.
"Tegen 13.40 uur was het probleem opgelost en kon het treinverkeer geleidelijk aan weer hernemen. Op de hogesnelheidslijnen rijden de treinen wel aan een beperkte snelheid", zegt Infrabelwoordvoerder Thomas Baeken.
"Verschillende seinhuizen hadden informaticaproblemen. Het probleem werd vermoedelijk veroorzaakt door een menselijke fout tijdens een interventie." Na de informaticaproblemen is Infrabel bezig aan de heropstart. De spoornetbeheerder hoopt dat de hinder tijdens de avondspits beperkt blijft.
Lees meer over: Mobiliteit , NMBS