Sommige gebruikers van de fietsparking aan de Beurs slagen er niet in om met hun badge de toegangsdeur te openen. Een technisch probleem blijkt aan de basis te liggen, zo meldt uitbater Parking.brussels. Voorlopig is het niet duidelijk hoeveel klanten moeilijkheden ondervinden.
Toegang fietsparking Beurs verstoord door technisch probleem
Een lezer meldde aan onze redactie dat ze er zaterdag niet in slaagde de toegangsdeur van de cycloparking aan de Beurs te openen met haar badge. Een medewerker kon haar overdag wel binnenlaten mijn zijn sleutel. Maar toen ze ‘s avonds haar fiets wilde ophalen, lukte het opnieuw niet.
Dat probleem blijkt nog steeds aan de gang. Een ‘bug’ in het systeem met de toegangsbadges ligt aan de basis. “Niet iedereen die een badge heeft is getroffen, sommigen raken wel binnen, anderen niet”, zegt Pierre Vassart, woordvoerder van Parking.brussels. Hoeveel mensen precies moeilijkheden ondervinden, is voorlopig niet duidelijk.
“We vermoeden dat het probleem te maken heeft met de uitrol van een nieuw systeem voor mensen die de fietsparking willen gebruiken zonder abonnement. We proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden.”
Maar bellen naar de klantendienst kan enkel doorheen de week tijdens de kantooruren. Wie tijdens het weekend dus problemen ondervindt, kan daarom best de parlofoon gebruiken naast de toegangsdeur. "Die is 24 op 24 en 7 dagen op 7 beschikbaar", aldus nog Vassart. "Bij moeilijkheden zal een medewerker van wacht je helpen."
Dit artikel kwam tot stand dankzij een tip van een lezer. Heb jij ook nieuws voor BRUZZ? Laat het ons weten via Meld nieuws.
Lees meer over: Brussel-Stad , Mobiliteit , Parking.Brussels , Cycloparking
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.