Lous and The Yakuza zet haar verovering van het buitenland verder. Gisteren mocht ze op de (virtuele) koffie bij de Amerikaanse talkshowgigant Jimmy Fallon.
Lous and The Yakuza bij Jimmy Fallon
Lees ook: Brusselaars sterk vertegenwoordigd in Belgische '30 under 30'-lijst van zakenbijbel Forbes
Vorige week vrijdag bracht Marie-Pierra Kakoma alias Lous and The Yakuza haar debuutalbum Gore uit. Dat mocht de Brusselse r&b-revelatie gisteren voorstellen aan een Amerikaans miljoenenpubliek in The Tonight Show van talkshowhost Jimmy Fallon.
Live in de studio van de Amerikaanse zender NBC in New York optreden, zat er door corona helaas niet in, de performance van Lous and The Yakuza werd afgelopen weekend opgenomen en in de show gemonteerd. Maar het is niet elke Belgische popartiest gegeven om afgekondigd te worden door Jimmy Fallon.
Kakoma, die vijf jaar geleden nog moest overleven zonder dak boven het hoofd in de Brusselse binnenstad, is met Lous and The Yakuza aan een gestage verovering van de wereld bezig. Internationale sterren als Madonna (en haar kinderen) en Alicia Keys verklaarden zich al fan. Voor haar debuut, waarop ze vertelt over de strijd die ze heeft moeten leveren om te staan waar ze nu staat, werkte ze samen met de producer van de Spaanse flamencovernieuwer RosalĂa.
Deze zomer werd Kakoma het gezicht van de nieuwe campagne van Louis Vuitton, daarvoor deed ze al een modecampagne voor Adidas. Ze trad op voor het invloedrijke Berlijnse videoplatform A Colors Show en vorige maand werd ze genomineerd voor de Music Moves Europe Talent Awards, die uitgereikt worden in januari.
Lees meer over: Muziek , Cultuurnieuws , lous and the yakuza , jimmy fallon
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.