Atrium: 'Centrum moet niet bang zijn van Neo en Uplace'
Lees ook: Handelaars overschatten belang van auto
Volgens de cijfers van Atrium bezochten dagelijks gemiddeld 50.397 mensen de Nieuwstraat in 2011. Dat is een stijging van 14,5 procent ten opzichte van 2007. De Elsensesteenweg is opnieuw de tweede winkelader van het gewest met gemiddeld 31.237 bezoekers (+10,8 procent).
In het zog van de twee traditionele koplopers is er, niet voor het eerst, een sterke stijging in de Kleerkopersstraat (+28,2 procent tot 25.800) en de Anspachlaan (+27 procent tot gemiddeld 15.000). Ook in de Marollen is er een lichte vooruitgang maar dan wel ten nadele van de Zavel. Die boet in aan populariteit.
De algemene positieve tendens wordt verklaard door de demografische groei en het grotere aantal toeristen en congresbezoekers. Maar Atrium ziet ook een algemene dynamiek in vele traditionele handelswijken.
"We moeten ons niet teveel zorgen maken over de komst van Neo en Uplace", zegt Pierre-Yves Bolus, directeur van Atrium, verwijzend naar de grote winkelprojecten op de Heizel en in Machelen.
Lees meer over: Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.