| "De periode van het salon is voor veel merken goed voor 20 tot 25 procent van hun jaaromzet in ons land", aldus Febiac-woordvoerder Joost Kaesemans.

Autosalon Brussel opent in januari opnieuw de deuren

© Belga
06/12/2018

In de paleizen van Brussels Expo vindt van 18 tot 27 januari opnieuw het Autosalon plaats. In tegenstelling tot andere autosalons in Europa blijft Brussel alle grote merken lokken. "Een goed Autosalon is voor de merken een goed jaar", klinkt het bij sectorfederatie Febiac, die het salon organiseert.

De 97ste editie van het Autosalon is wat vroeger een 'klein' salon werd genoemd. Naast auto's en gemotoriseerde tweewielers is er dus ook extra aandacht voor lichte bedrijfsvoertuigen. Traditioneel trekken die 'kleine' salons in de oneven jaren minder volk dan de 'grote salons' in de even jaren.

"Maar dat verschil is aan het vervagen", aldus Febiac-woordvoerder Joost Kaesemans. Vorig jaar trokken meer dan een half miljoen bezoekers naar het Autosalon, dit jaar wordt gemikt op zowat 450.000 bezoekers.

'20 tot 25 procent van jaaromzet'

Terwijl heel wat autosalons in Europa moeite hebben om alle grote merken op hun affiche te krijgen, slaagt Brussel daar jaarlijks wel in. "De merken letten steeds meer op wat een salon hen opbrengt in vergelijking met de investering. En Brussel staat bekend als een commercieel salon. De periode van het salon is voor veel merken goed voor 20 tot 25 procent van hun jaaromzet in ons land", aldus Kaesemans.

Met andere woorden: de automerken kunnen het zich niet veroorloven om niet op te dagen. "Zelfs een merk als Volvo, dat had aangekondigd in Europa enkel nog het salon van Genève te doen, blijft naar Brussel komen."

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel , Economie , autosalon , Brussels Expo

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni