Het e-bikebedrijf Cowboy heeft 80 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde. Dat meldt het Brusselse bedrijf vandaag in een persbericht.
Brusselse e-bike Cowboy haalt 80 miljoen dollar op
Deze nieuwe kapitaalinjectie brengt het totale door Cowboy opgehaalde bedrag op 120 miljoen dollar, en volgt op de lancering van de Cowboy 4 in mei 2021 die een recordverkoop kende. "Daarnaast is er nog de succesvolle uitbreiding naar Scandinavië en de VS, en de recente introductie van Cowboy Care – de allereerste allesomvattende abonnementsformule voor fietsherstellingen en -onderhoud op aanvraag," klinkt het in een persbericht.
Die nieuwe producten en diensten van Cowboy benadrukken de ambitie om op termijn een volledig ecosysteem aan te bieden. "2021 was een belangrijk jaar voor Cowboy en heeft de basis gelegd voor een snelle wereldwijde groei."
'Inhouse werken'
"De consument toont steeds meer interesse in een actieve, milieubewuste levensstijl, en deze financieringsronde geeft Cowboy de mogelijkheid om miljoenen mensen snel, veilig en gezond te laten bewegen in en rond de stad."
"Dankzij deze kapitaalinjectie kunnen we nu inhouse werken aan industrieel design en technologische ontwikkeling, wat ons nog meer concurrentievoordeel zal opleveren om het populairste e-bikemerk te worden," reageert Adrien Roose, medeoprichter en CEO van Cowboy.
De belangrijkste projecten en investeringen voor 2022 en daarna zijn opgebouwd rond vier groeithema's: productdesign van wereldklasse, diensten op aanvraag, gezondheid en klanttevredenheid.
Lees meer over: Brussel , Economie , e-bike , cowboy bikes , elektrische fiets , Fiets