De Nederlandse webwinkel Coolblue heeft zijn marketing teruggeschroefd en zou ook zijn prijzen hebben verhoogd, zo blijkt uit berichten op sociale media. Het bedrijf antwoordt niet op persvragen, maar er doet wel een e-mail de ronde waarin verwezen wordt naar verwachte beschikbaarheidsproblemen bij Chinese leveranciers.
Coolblue 'tempert verkoop' wegens coronavirus
Donderdag meldde Coolblue aan zijn affiliate-partners, die doorlinken naar de site van Coolblue en daarvoor beloond worden, dat het die marketingmethode stopzet. Onder meer de Belgische telecomprovider Mobile Vikings werkte met de website samen voor zijn "Viking Deals" en kreeg van Coolblue te horen dat het affiliate-systeem offline zou gaan. Waarom dat gebeurde, was niet duidelijk.
Klanten kregen niet echt een uitleg en ook de persdienst van Coolblue reageerde niet op vragen. Wel begon maandagavond een mail aan de affiliate-partners te circuleren op sociale media en bij Nederlandse media. Daarin erkent het bedrijf dat de marketing werd teruggeschroefd en dat de prijzen werden aangepast.
Coolblue geeft te kennen dat het de voorraden wil aanvullen omdat de productie in China op een laag pitje staat en er beschikbaarheidsproblemen dreigen.
Lees meer over: Economie , coronavirus , coolblue
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.