Het Brusselse winkelcentrum Docks Bruxsel viert deze week zijn vijfde verjaardag. Docks is de coronacrisis naar eigen zeggen goed doorgekomen, met een bezoekersaantal dat het laatste kwartaal meer dan 1,5 miljoen mensen bedroeg. Dat is een stijging met 29 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2019, toen een recordaantal van 5,1 miljoen bezoekers op jaarbasis werd genoteerd.
Docks Bruxsel viert vijfde verjaardag vol optimisme
Het toegenomen bezoekersaantal contrasteert sterk met de overige winkelcentra in België die het afgelopen kwartaal 11,6 procent minder bezoekers mochten verwelkomen.
"Dankzij corona hebben we eindelijk een groeiende lokale verankering te pakken", vertelt directeur Mathias Blot. "Mensen die in de buurt wonen hebben het winkelcentrum frequenter bezocht en zijn vaste klanten geworden."
Sinds maart 2020 mocht Docks bovendien ook twaalf nieuwe winkels verwelkomen, waaronder die van Action, Dunkin' Donuts en O'Tacos, terwijl slechts twee commerciële ruimtes vrijkwamen. Daarnaast werd afgelopen zomer ook bekendgemaakt dat het Brusselse winkelcentrum in de zomer van volgend jaar zal kunnen uitpakken met het eerste Belgische Lego-attractiepark.
Peter Todd, CEO van Portus Retail, de minderheidsaandeelhouder van het winkelcentrum, mikt dit jaar dan ook op een bezoekersaantal van 5,5 miljoen. Een cijfer dat volgend jaar zou moeten stijgen tot 6 miljoen.
Docks Bruxsel opende de deuren op 20 oktober 2016. Het winkelcentrum werd gebouwd door projectontwikkelaar Equilis dat Docks in 2018 verkocht aan het Canadese AIMCo en minderheidsaandeelhouder Portus Retail.
Lees meer over: Brussel , Schaarbeek , Economie , Docks Bruxsel