Om Brussel en het toerisme in de hoofdstad een extra hart onder de riem te steken in deze dagen van nabije terreurdreiging, hebben Toerisme Vlaanderen, Visit Brussels en Wallonie-Bruxelles Tourisme een filmpje online gezet met een knipoog naar de kattenactie die tijdens de antiterrorismeacties zondagavond op sociale media werd gehouden.
Kattenfilmpje moet Brussels toerisme boost geven
Tijdens de huiszoekingen zondagavond vroeg de politie om geen informatie via sociale media te verspreiden. De oproep werd goed gevolgd en twitteraars postten massaal kattenfoto's en -filmpjes onder de hashtag BrusselsLockdown. De surrealistische actie kreeg veel sympathie, ook in het buitenland.
De agentschappen voor toerisme van de drie gewesten hebben nu een eigen kattenfilmpje om het toerisme een boost te geven in deze voor de Brusselse toeristische sector moeilijke dagen. Het filmpje is maandag gedraaid in Brussel en monteert beelden van positieve Brusselaars en enthousiaste toeristen met heel veel katten. De video zit ook vol verwijzingen naar het werk van de surrealistische kunstenaar René Magritte.
De toerismeagentschappen willen het filmpje pushen via sociale media vanaf woensdag, op het moment dat de meeste toeristische attracties opnieuw opengaan en het openbare leven in Brussel weer op gang komt. Het filmpje moet de reputatie van de hoofdstad als toeristische bestemming een positieve boost geven en aantonen dat de toeristische sector veerkrachtig is.
Bekijk het filmpje hier:
Dreigingsniveau 4 in Brussel
Lees meer over: Economie , Dreigingsniveau 4 in Brussel
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.