Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (SP.A) schakelt een versnelling hoger om Brusselaars en bezoekers ervan te overtuigen dat het stadscentrum bereikbaar blijft. Een massale verspreiding van een parkeerplan en een radiospot moeten de mensen opnieuw tot in de handelswijken brengen.
Parkeerplan moet shoppers terug naar stadscentrum halen
De overheidsdienst Brussel Mobiliteit lanceert vandaag een nieuw parkeerplan voor de handelswijken in het stadscentrum en de bovenstad. Het doel is om aan de shoppers duidelijk te maken dat Brussel bereikbaar is én blijft. De slogan: 'Shoppen in de stad, zo makkelijk is dat.'
Vanaf volgende week zal er ook een radiospot te horen zijn waarin dezelfde boodschap verkondigd wordt. Tegelijkertijd verspreidt het agentschap 90.000 plannetjes via verschillende kranten en 50.000 exemplaren met een magazine voor verkopers.
Onduidelijkheid
Het kaartje, dat naast een overzicht van alle parkeergarages ook de haltes van het openbaar vervoer en de verschillende Villo!-stations weergeeft, komt er specifiek op vraag van de handelaars. Sinds de invoering van de voetgangerszone vorige zomer heerst er immers grote onduidelijkheid over de toegankelijkheid van het centrum.
Handelaars klagen sindsdien steen en been over een dalende omzet. Een duidelijke en grootschalige communicatiecampagne van het Gewest moet Brussel nu opnieuw aantrekkelijk maken voor shoppers uit heel het land.
Aanpassingen circulatieplan
Enkele maanden geleden is er al een plannetje verschenen van de Zavelwijk. De nieuwe uitgave breidt uit naar alle wijken in de Vijfhoek en rond Louiza en houdt ook rekening met de nieuwste aanpassingen in het circulatieplan.
De handelaarskaart komt er op initiatief van het Gewest, maar is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de stad om de uniformiteit van de gebruikte symbolen te garanderen.
Lees meer over: Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.