voetgangerszone anspachlaan

Stad wil voetgangerszone meer op families enten

© BRUZZ
07/07/2016

De Stad Brussel moet gezinnen als de prioritaire doelgroep zien voor de handel in de voetgangerszone. Dat blijkt uit een studie van het bureau Upcity.

De mix van handelszaken op de centrale lanen, met veel snackbars, is de Stad al langer een doorn in het oog. Een van de doelen van de voetgangerszone in het centrum was om de plaatselijke handel dan ook een belangrijke boost te geven.

Tot nu toe liep dat niet van een leien dakje, met achtereenvolgens de lockdown en de aanslagen van 22 maart. Verschillende handelaars lieten zich al zeer negatief uit over de zone en de rol van de Stad.

Een eerste versie van de studie wou van de Anspachlaan een ‘Belgian Avenue’ maken, met de nadruk op Belgische concepten en producten. “Dat concept is wat verkeerd begrepen”, zegt schepen van Handel Marion Lemesre (MR) aan BRUZZ. “De mensen dachten dat het om frieten en wafels zou gaan. We blijven er echter aan werken, zodat het concept kan evolueren.”

Ondertussen krijgt de studie verder vorm. “Een van de concepten die daaruit komt is de focus op gezinnen”, zegt Lemesre. “En dat slaat aan bij de promotoren en investeerders. De Anspachlaan is een centrale as en we willen daarvoor duidelijke lijnen uitzetten.”

De focus op gezinnen zal zich niet alleen uiten in het winkelaanbod, maar ook in de inrichting van de lanen en in de activiteiten die er georganiseerd worden.

De definitieve studie wordt in september aan het grote publiek bekend gemaakt.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel-Stad , Economie

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni