De herstructurering die Ryanair wil doorvoeren waarbij 3.000 banen zouden verdwijnen, is in eerste instantie gericht op de sluiting van bepaalde verlieslatende Britse, Duitse en Spaanse basissen. Het is pas later en "indien nodig" dat activiteiten in Italië, België en Centraal- en Oost-Europa in het vizier kunnen komen. Dat heeft topman Michael O'Leary maandag gezegd.
Wel loonsverlaging, maar geen banenverlies voor Belgisch Ryanair-personeel
De sluiting van verlieslatende basissen is niet de enige manier waarop Ryanair geld wil besparen. De Ierse lowcostmaatschappij wil het overblijvende personeel ook minder betalen. In België zijn daarover al onderhandelingen met de vakbonden aan de gang.
De directie zou de lonen van cabinepersoneel met 10 procent en van piloten met 20 procent willen verlagen, liet de christelijke vakbond vorige week weten. In Charleroi en Zaventem zouden honderden banen in het gedrang komen.
Lees meer over: Brussel , Economie , Mobiliteit , Ryanair , Brussels Airport
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.