Met de komst van de elektrische steps van Poppy telt Brussel vandaag acht deelstepaanbieders. Dat is volgens de D'Ieteren-dochter geen probleem. "We hebben de laatste tijd een explosie van het aantal steps in Brussel gezien. Er zijn steeds meer gebruikers."
Achtste Brusselse deelstepaanbieder ziet nog ruimte: 'Er zijn steeds meer gebruikers'
De komende dagen verspreidt Poppy zo'n 1.500 rode deelsteps over de Brusselse straten. Daarmee is het - na Bird, Lime, Tier, Pony, Voi, Dott en Bolt - de achtste deelstepaanbieder in het Brussels gewest. Geen probleem, zegt ceo Sylvain Niset aan BRUZZ.
"We hebben de laatste tijd een explosie van het aantal steps in Brussel gezien. Er zijn steeds meer gebruikers. Er is dus zeker ruimte voor nog een deelstepaanbieder, anders hadden we de stap niet genomen. Bovendien zijn wij al lang in Brussel aanwezig en hebben wij al een basis van gebruikers. We starten dus niet van nul. We verwachten bovendien dat er nieuwe gebruikers bij zullen komen."
Geen regulering
Voorlopig is de deelstepmarkt in Brussel niet gereguleerd, in tegenstelling tot Antwerpen, waar slechts drie aanbieders toegelaten zijn: Bird, Lime en Poppy. "Maar we verwachten wel dat Brussel Mobiliteit binnenkort de markt zal reglementeren, al weten we vandaag nog niet hoe," aldus Niset. "Er is immers een explosie van steps en dat gaan ze wellicht willen reguleren. Mogelijk gaan ze ook hier het aantal leveranciers beperken."
Of Poppy zich in dat geval zorgen moet maken? "Niemand is natuurlijk zeker of hij in Brussel mag blijven in dat geval. Maar Poppy is wel een van de oudste operatoren in Brussel. Bovendien is het mogelijk dat er prestatiemaatstaven zullen worden opgevraagd, zoals bijvoorbeeld het aantal gemiddelde trajecten die een step aflegt. Poppy is al gewend om daarmee te werken. We hebben een goede relatie met de Brusselse overheid, maar dat is geen vrijgeleide. We blijven zeker met de auto's aanwezig en wij zijn de enige aanbieder die de combinatie met steps aanbiedt."
Niet eerste keer
Het is niet de eerste keer dat Poppy deelsteps in Brussel lanceert. De eerste generatie steps was evenwel van onvoldoende kwaliteit, waardoor ze een poos geleden van de markt werd gehaald. Ook de deelscooters van Poppy verdwenen vorig jaar even uit het Brusselse straatbeeld nadat problemen waren opgedoken met de batterijen.
Lees meer over: Brussel , Mobiliteit , poppy , sylvain niset , D'Ieteren
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.