Op het deel van de Terhulpensesteenweg tussen het station van Bosvoorde en de Franklin Rooseveltlaan zijn twee rijstroken voorlopig vervangen door fietspaden. Het betreft een gewestelijk initiatief als antwoord op de coronapandemie, maar niet alle buurtbewoners zijn tevreden met de wijziging.
Ergernis bij sommige buurtbewoners over dubbele fietspaden Terhulpensesteenweg
Sinds 22 juni heeft een rijstrook in elke richting plaats moeten ruimen voor een nieuw fietspad. Die nieuwe fietspaden vervoegen de oude fietspaden waarop slechts eenrichtingsverkeer mogelijk was, en zijn een reactie van het gewest in het kader van de exitstrategie na de coronapandemie.
Maar niet alle buurtbewoners zijn even blij met de fietspaden. Op Facebook klagen buurtbewoners over de files die de fietspaden veroorzaken tijdens de spitsuren. Anderen ergeren zich dan weer aan de toename van verkeer die ze waarnemen in de kleine straatjes van Watermaal-Bosvoorde.
“Het is een alternatief voor het openbaar vervoer,” zegt Pieterjan De Smedt, woordvoerder van Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) in La Capitale. “Deze tijdelijke inrichting zou tot aan het einde van de coronacrisis moeten blijven bestaan. We weten nog niet wanneer we ze gaan wegnemen, en of we dat gaan doen. Wettelijk kan een testfase twee jaar duren.”
Volgens Camille Thiry, woordvoerder van Brussel Mobiliteit, wordt nagegaan wat de impact van de fietspaden op het verkeer is. “We bekijken de situatie ter plekke om – indien nodig – aanpassingen door te voeren,” klinkt het.
Lees meer over: Brussel-Stad , Ukkel , Watermaal-Bosvoorde , Mobiliteit , fietspad , Elke Van den Brandt , pieterjan desmet , terhulpensesteenweg
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.