De MR hekelt dat er te weinig overleg vooraf ging aan het actieplan "Een autoluw Haren" dat zo’n week geleden werd voorgesteld door het stadsbestuur. “De 176.000 euro aan communicatie om het plan in de verf te zetten, was beter uitgegeven aan reclamecampagnes ten voordele van de bewoners die erdoor getroffen worden.”
MR wil meer overleg met buurtbewoners over Good Move Haren
Lees ook: Ecolo likt zijn wonden: 'Nichedebatten leiden aandacht af van prioriteiten als veiligheid'
Iets meer dan een jaar na de lancering van het Vijfhoek-netwerk wil Stad Brussel tegen 2024 ook Haren rustiger maken. Het nieuwe mobiliteitsplan moet automobilisten op de hoofdwegen houden om de woonstraten verlossen van doorgaand verkeer. Een aantal straten worden omgevormd tot eenrichtingsstraat en er komt ook een algemeen verbod op vrachtverkeer.
Volgens MR-fractieleider David Weytsman is Stad Brussel hierbij echter vergeten vragen wat de bewoners hiervan denken en is er “geen echt overleg geweest met winkeliers, bedrijven en naburige gemeenten”. De liberalen roepen daarom de PS-Ecolo-DéFI meerderheid op om dit recht te zetten alvorens met de plannen verder te gaan.
Daarnaast betreurde de MR de uitgave van 176.000 euro aan communicatie “om het Good Move plan aan te prijzen" in de Vijfhoek. "Minder verkeer is goed. Maar veel zelfstandigen willen niet meer naar Brussel Stad komen omdat ze het te ingewikkeld vinden, moeilijk kunnen parkeren en het veel te duur is”, klinkt het. “Het is duidelijk dat dit geld beter gebruikt had kunnen worden voor reclamecampagnes ten voordele van bijvoorbeeld de handelszaken die door het plan getroffen worden.”
Lees meer over: Brussel-Stad , Mobiliteit , Good Move , MR