De NMBS voert vanaf maandag druk campagne voor de S-treinen van het Brusselse Gewestelijk Expressnet (GEN). Met 700 treinen per dag rond en door het Brussels Gewest moet het GEN een waardig alternatief worden voor de auto, en de pendelaar mag dat weten. Vooral naast filegevoelige wegen komen er reclameborden.
NMBS lanceert Brusselse ‘sluiptrein’
“De S-trein. Jouw sluipweg in en rond Brussel.” Met die slogan lanceert de NMBS haar nieuwe campagne voor het Brusselse S-aanbod.
Naast online is de campagne met schermen en affiches ook aanwezig in het Brusselse straatbeeld op plekken zoals de Van Praetbrug, de Deltatunnel, de Reyerstunnel en de Leopold II-tunnel. Volgens de NMBS “plaatsen waar dagelijks duizenden wagens passeren en zich vervolgens vastrijden in de file”.
Het doel van de campagne is dan ook om meer mensen uit die wagen en in de S-trein te krijgen. Met al 700 treinen, 12 verbindingen en 143 stations maakt de spoormaatschappij zich immers sterk dat ze nu al een waardig alternatief biedt. Het GEN omvat Brussel en een brede rand van ongeveer 30 kilometer.
De uitbreiding van het GEN zat lange tijd in het slop, maar staat nu weer op de rails. De komende jaren investeert de NMBS 155 miljoen euro in de renovatie van stations op Brusselse S-lijnen. Zo kunnen reizigers de komende jaren terecht in de nieuwe stations Ukkel-Moensberg (eind 2024), Ceria (in Anderlecht, in de loop van 2020) en Braine-Alliance (in de loop van 2025).
Lees meer over: Brussel , Mobiliteit , GEN , Gewestelijk Expresnet , NMBS
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.