Sinds 1 juni wordt de snelheid in de Hallepoorttunnel gecontroleerd, maar verschillende bestuurders kregen snelheidsboetes voor overtredingen in mei. De trajectcontrole zat toen nog in een testfase. Bovendien wordt de trajectcontrole niet aangekondigd met een verkeersbord.
Problemen met trajectcontrole Hallepoorttunnel
De derde trajectcontrole in het gewest is actief sinds 1 juni, na een testfase die in april begon. Toch hebben verschillende bestuurders boetes gekregen voor snelheidsovertredingen die ze in mei hebben begaan, toen de testfase nog liep.
Dat schrijft Le Soir. Bovendien wordt de trajectcontrole niet aangekondigd met verkeersborden. "Het klopt dat zulke verkeersborden er zouden moeten zijn", zegt staatssecretaris voor Verkeersveiligheid Bianca Debaets (CD&V) aan Le Soir. "Maar de politie staat in voor het beheer."
Weggebruikers werden ook niet op de hoogte gebracht over de ingebruikname van de trajectcontrole. "Daarover hebben we toen niet gecommuniceerd, want we zaten volop in de campagne", aldus Debaets nog.
Politie
De politiezone Brussel Zuid staat in voor het verwerken van de snelheidsovertredingen in de Hallepoorttunnel en kan beslissen wanneer ze de trajectcontrole op non-actief zet, bijvoorbeeld omdat de politie het aantal boetes niet kan bijhouden.
Dat zou 's nachts ook op de Leopold III-laan gebeuren, waardoor nachtelijke snelheidsduivels niet beboet zouden worden. "Normaal gezien moeten de trajectcontroles 24 op 24 actief blijven", klinkt het nog, "maar de politie beslist hierover."
Lees meer over: Mobiliteit , trajectcontrole , Hallepoorttunnel , Brussel Mobiliteit
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.