Nooit eerder dienden reizigers zoveel klachten in over afgeschafte of te late treinen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws maandag.
Recordaantal klachten over afgeschafte of te late treinen
Het gaat om klachten van reizigers verzameld bij Ombudsrail. De ombudsdienst voor treinreizigers ontving in 2023 al een recordaantal klachten: een derde meer dan vorig jaar. In werkelijkheid zijn er overigens nog veel meer klachten. De reiziger stapt immers enkel naar de ombudsdienst indien ze er niet uitraken bij de NMBS.
Recordaantal afgeschafte treinen
Dat de meldingen toenemen is niet verrassend. Het stiptheidscijfer bij de NMBS daalde in oktober tot 85,5 procent, en het aantal afgeschafte treinen liep dit jaar al op tot een record van meer dan 37.000.
Ook de spoorwegmaatschappij zelf erkent de problemen en zegt dat het beter moet. De NMBS verwijst naar de levering van nieuwe treinstellen die vertraging opliep en het overvolle spoornet. Er wordt massaal personeel aangeworven en de NMBS wil materiaalproblemen sneller oplossen.
Lees meer over: Brussel , Mobiliteit , treinvertragingen , NMBS