Brussel Mobiliteit gaat in 2022 veertien tunnels opknappen. De meeste tunnels zullen daarvoor 's nachts sluiten. In de meeste gevallen zullen de plafonds en verlichting aangepakt worden.
Veertien tunnels moeten dit jaar deels dicht voor renovatiewerken
Dat heeft Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) dinsdag in de commissie Mobiliteit gezegd op vraag van Brussels parlementslid Anne-Charlotte D'Ursel (MR). Enkele andere renovatieprojecten hebben wel wat vertraging opgelopen.
In 2023 zou de zware renovatie van de Wet- en Belliardtunnel van start gaan. De studie voor de renovatie van de Jubelparktunnel is eind vorig jaar van start gegaan. "De veiligheid in de tunnels wordt wel gewaarborgd", aldus de minister.
"De belangrijkste herstellingswerken zullen plaatsvinden in veertien tunnels, waar de plafonds zullen aangepakt worden. Het begin van de werken is voorzien voor 2022", aldus Van den Brandt. "Daarnaast gaat de voorbereiding van de betonwerken dit jaar van start in de Louiza- en Stephaniatunnel."
Nachtwerk
De andere tunnels waar dit jaar gewerkt zal worden zijn de Rogiertunnel, de Woluwetunnel, de Baljuwtunnel, de Madoutunnel, de Van Praettunnel, de Troontunnel, de Montgomerytunnel, de Tervurentunnel, de Georges Henritunnel, de Deltatunnel, de Navotunnel en de tunnels in het Reyerscomplex aan de kant van Meiser.
In de eerste plaats zullen de plafonds en verlichting in de tunnels aangepakt worden. De renovatiewerken zullen gepaard gaan met heel wat verkeershinder, al zullen de meeste tunnels alleen 's nachts dichtgaan. De Troontunnel moet in een latere fase ook overdag dicht.
Lees meer over: Brussel , Mobiliteit , brusselse tunnels , renovatie tunnels