Op de eerste dag na de paasvakantie blijken enkele digitale leerplatformen die de leerlingen nodig hebben voor het huidige afstandsonderwijs, te kampen met technische problemen door de grote drukte. Zo had Smartschool deze ochtend te maken met een storing en meldde Bingel kort inlogmoeilijkheden te hebben gehad.
Technische problemen bij smartschool op eerste dag na vakantie
Op de eerste dag na de paasvakantie zijn de scholen opnieuw van start gegaan. Dat gebeurt net als voor de vakantie via afstandsonderwijs, waarbij vaak gebruik wordt gemaakt van een digitaal leerplatform. Duizenden leerlingen moesten aldus opnieuw inloggen en dat bleek soms voor problemen te zorgen.
Om kwart voor 11 was er even vertraging bij het inloggen op een leerplatform voor de lagere school, Bingel. Het probleem is echter intussen opgelost, zo klinkt het bij leermiddelenmaker VAN IN. Bij diddit, een digitaal leerplatform in het secundair onderwijs, werden geen problemen gemeld.
Smartschool
Ook Smartschool had deze ochtend te maken met technische problemen. Enkele scholen melden dat berichten versturen of bestanden downloaden niet of met vertraging gaan, zegt Anne Berckmoes van de koepel voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs (OVSG). Smartschool zelf bevestigt dat het omstreeks 8.30 uur te kampen had met "een ongekende piek", waardoor het platform voor sommige scholen en leerlingen minder vlot beschikbaar was. Smartschool zet alles in het werk om de bereikbaarheid te verbeteren, klinkt het.
Lees meer over: Brussel , Onderwijs , coronacrisis , smartschool , afstandsonderwijs
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.