Brussels Airlines merkt een impact van het coronavirus op het boekingsgedrag van klanten. Dat zegt woordvoerster Kim Daenen. De luchtvaartmaatschappij gaat een analyse maken van de situatie. Moedermaatschappij Lufthansa neemt al meteen maatregelen.
Brussels Airlines voelt impact coronavirus op boekingen
Het coronavirus heeft een steeds grotere impact op de reissector. Veel vluchten naar China waren al geschrapt. Brussels Airlines biedt geen verbindingen met China aan, dus blijft op dat vlak gespaard. Toch merkt de maatschappij een impact op het boekingsgedrag in het algemeen. Cijfers geeft het bedrijf daarbij niet. Of er maatregelen volgen, moet blijken na een analyse van de toestand.
Moedermaatschappij Lufthansa kondigt wel al maatregelen aan om de economische impact van het virus aan te pakken. De Duitse groep gaat besparen in de administratie, biedt werknemers onbetaald verlof aan, en voert een aanwervingsstop in. Alle vluchten van Lufthansa, Swiss en Austrian Airlines naar China zijn al zeker tot eind maart geschrapt, en ook het aanbod van en naar Hongkong zal verder verminderd worden. Dertien vliegtuigen van de groep staan momenteel al aan de grond.
Over de financiële impact spreekt Lufthansa zich niet uit. Dat zal gebeuren bij de publicatie van de jaarresultaten op 19 maart.
Lees meer over: Brussel , Samenleving , coronavirus , Brussels Airlines
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.