Binnen het kader van de campagne ‘Shop local, Shop Brussels’, wordt vandaag het online e-commerceplatform ‘mymarket.brussels’ gelanceerd. Dat kondigt Barbara Trachte (Ecolo) aan, die staatssecretaris voor Economische Transistie is. Het initiatief moet consumenten sensibiliseren om lokaal te winkelen.
Brusselse winkels krijgen ‘online etalage’ via mymarket.brussels
De online etalage voor Brusselse handelaars telt al zo’n zestigtal merken. Het project is gebaseerd op twee voorgaande initiatieven die lokale handelaars willen steunen: het Mazone project van de vzw GroupOne en het project van gemeente Ukkel. Via hub.brussels breidt dit initiatief zich nu uit tot het volledige Brussels grondgebied.
Handelaars kunnen gratis registreren op het platform en alle sectoren zijn vertegenwoordigd. “De gevolgen van de covid-19-crisis voor de handel zijn groot. De nood aan e-commerceplatformen van veel kleine bedrijven is sterk vergroot. Om hen hierin te helpen, steunt de Brusselse regering het platform mymarket.brussels, dat een alternatief wil zijn voor de grote e-commerceplatforms", zo benadrukt Barbara Trachte.
Sommige handelaars die zich hebben ingeschreven testen ook de fietsleverdienst ‘Urbike’, zodat deze cargo-fietsen beetje bij beetje door een groter aantal bedrijven op het platform kunnen gebruikt worden.
Lees meer over: Brussel , Samenleving , e-commerce , Barbara Trachte
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.