"Brussels accessible to all", zo heet de nieuwe bewustmakingscampagne om personen met een handicap in de kijker te plaatsen. Het Gewest vraagt aandacht voor de problemen die ze ondervinden in hun dagelijkse leven, maar wil ook de installatie van aangepaste inrichtingen stimuleren.
Campagne leert winkel bereikbaar te maken voor personen met handicap
De campagne die dinsdag werd gelanceerd, beperkt zich niet tot bewustmaking, maar stelt ook oplossingen voor. Op de website accessibletoall.brussels staan tal van concrete adviezen over hoe je je bedrijf, handelszaak, horecazaak, website en vele andere plaatsen toegankelijk kunt maken voor iedereen, met of zonder handicap.
Elke handelszaak, onderneming, organisatie of bestuur kan aan deze campagne deelnemen door een gepersonaliseerde 'Accessible to All'-affiche van de website te downloaden. "Het doel van deze campagne is om een positieve boodschap uit te dragen. Samen kunnen we het Gewest inclusiever maken, zodat iedereen er zijn plaats vindt", zegt staatssecretaris voor Gelijke Kansen Nawal Ben Hamou (PS).
De campagne loopt van 2 tot 15 februari via affiches op het MIVB-net (tram, bus, metrostrations) en van 3 tot 16 februari via videospots op sociale netwerken. Er wordt ook communicatiemateriaal (affiches en stickers) uitgedeeld aan de Brusselse verenigingen, gemeenten en besturen. De campagne werd opgezet in nauwe samenwerking met de Brusselse Raad voor personen met een handicap.
Lees meer over: Brussel , Samenleving , rolstoelgebruikers , Brussels accessible to all , equal.brussels , personen met handicap campagne
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.