Brussels minister voor Werkgelegenheid Bernard Clerfayt (DéFI) lanceert woensdag samen met Actiris en Bruxelles Formation de online communicatiecampagne "Word niet zot in uw kot!" om online opleidingen in de verf te zetten.
Campagne 'Word niet zot in uw kot!' moet online opleidingen promoten
De online opleidingen voor werkzoekenden die de Brusselse arbeidsbemiddelingsdienst Actiris aanbiedt, zitten in de lift tijdens de coronacrisis. Ze werden in de afgelopen weken opvallend meer bezocht: drie keer meer Brusselaars volgen online taalopleidingen bij Actiris.
"We moeten klaar zijn om opnieuw in actie te schieten wanneer deze crisis voorbij is," zegt minister van Werkgelegenheid Bernard Clerfayt (Défi). "Door gebruik te maken van deze quarantaineperiode om een of meerdere opleidingen te volgen, zullen werkzoekenden hun vaardigheden en kennis verbeteren. Zo wordt de kans om een job te vinden enkel groter."
De communicatiecampagne "Word niet zot in uw kot" moet de Brusselse werkzoekenden nog meer motiveren en de boodschap overbrengen dat het verplicht thuis blijven net een buitenkans is om te beginnen met een nieuwe opleiding.
Naast de online opleidingen, werken zowel Actiris als Bruxelles Formation bovendien aan digitale infosessies die ter vervangen dienen voor bepaalde opleidingen die vroeger face-to-face werden gegeven.
Lees meer over: Samenleving , coronavirus , Actiris
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.