Enquête peilt naar tevredenheid over taxi's
Lees ook: Steeds minder klachten tegen taxi’s
Op de website van Mobiel Brussel (www.mobielbrussel.be) kunnen taxigebruikers sinds vandaag maandag hun mening kwijt over de kwaliteit van de service van de taxichauffeurs, de taxivoertuigen, het gekozen traject, de kennis van uw taal, de wijze van reservering, de communicatie enz.
Onder de deelnemers aan de enquête worden 10 taxicadeaubonnen van telkens 20 euro verloot. Het nieuwe online tevredenheidsonderzoek is de opvolger van de eerste grootschalige Brusselse taxi-enquête uit 2010.
Begin volgend jaar worden dan zo'n 300 taxigebruikers aan diverse taxistandplaatsen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ondervraagd. Een aantal maanden later wordt dit terreinonderzoek nog eens herhaald, maar dan bij 300 niet-taxigebruikers. Zij krijgen de vraag waarom ze tot dusver de taxi niet gebruikten.
'Dienstverlening verbeteren'
Brussels Minister Brigitte Grouwels (CD&V), bevoegd voor taxi's, richtte vroeger al een gebruikerscomité op.
"Samen met de regelmatig terugkerende tevredenheidsonderzoeken leveren ze heel waardevolle informatie op over de situatie op het terrein. In samenwerking met de taxisector wil ik deze informatie gebruiken om, in uitvoering van het taxiakkoord uit 2010, de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren."
Op dit moment gebeurt maar één procent van de verplaatsingen in het Brusselse Gewest met een taxi. Grouwels gelooft erin dat de taxi een belangrijke rol kan spelen om de verkeersdruk in het Gewest met 20 procent te laten dalen tegen 2018.
De enquête staat online op de website van Mobiel Brussel: www.mobielbrussel.be.
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.