Op sociale media ontstond deze week commotie over de app Fix My Street, een app van Mobiel Brussel waarop gebruikers melding kunnen maken van bijvoorbeeld zwerfvuil of een beschadigd wegdek. Fix My Street meldt sinds woensdagnacht plots dat meer dan 2000 incidenten opgelost zijn.
Fix my street app meldt 2.000 opgeloste problemen op één nacht
Tom Pintens, beheerder van de Facebookgroep ‘Dirty Brussels, a wake up call’, die erg actief is op de app, schrijft op Facebook dat hij op een nacht tijd een vijftigtal mails kreeg over meldingen die hij maakte, die ondertussen opgelost zouden zijn. Het leidde tot sarcastische commentaren als: “Na Superman, Spiderman, Ironman, nu in Brussel: DE FIXERMAN.”
Volgens Tony De Coux van het CIGB (Centrum voor Informatica voor het Brussels Gewest) zijn de problemen nochtans effectief opgelost, maar niet op magische wijze op een nacht tijd: “Het ligt aan een synchronisatieprobleem tussen ons elektronisch platform en de app. Het gaat om afgesloten incidenten die over een langere periode werden doorgegeven op ons elektronisch platform.”
“Door een fout zijn die nu allemaal tegelijk gesynchroniseerd met de app. Gebruikers die veel incidenten doorgeven via de app kregen daardoor dus ook veel mails om hen te informeren dat hun melding opgelost werd. Behalve de berichten in de Facebookgroep hebben we hier geen klachten over ontvangen”, zegt De Coux.
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.