Vertragingen, een gebrek aan informatie, geen schadevergoedingen en zware prijsstijgingen tijdens de zomer. Jamal Ikazban (PS) heeft zijn buik vol van de slechte service die vliegtuigmaatschappij Royal Air Maroc aanbiedt. Via Facebook probeert het gemeenteraadslid nu een protestgolf op gang te trekken.
Molenbeeks gemeenteraadslid voert campagne tegen Royal Air Maroc
“Het is onaanvaardbaar dat families die veel geld voor hun vliegticket betaald hebben op dergelijke service getrakteerd worden,” zegt Ikazban aan La Capitale. “En de problemen zijn niet nieuw. Ik stel al jaren vast dat de vliegtuigen van Royal Air Maroc met veel vertraging op hun bestemmingen aankomen.”
Dus startte het gemeenteraadslid een oproep tot protest op Facebook. Volgens eigen zeggen kreeg hij al heel wat reacties binnen. “Er zijn mensen die me vertellen dat ze om die redenen niet meer met Royal Air Maroc vliegen of zelfs helemaal niet meer naar Marokko gaan,” aldus Ikazban.
Daarom is het gemeenteraadslid van plan om vanaf volgende week even samen te zitten met enkele geïnteresseerden om een lijst op te stellen met alle problemen en eisen. Die lijst plant hij in september aan Royal Air Maroc te overhandigen.
“Ik wil een duidelijke waarschuwing geven: als de vliegtuigmaatschappij niets aan haar beleid wijzigt, zullen steeds minder families naar Marokko gaan. Het is immers veel goedkoper om naar Spanje, Turkije of Tunesië te gaan,” besluit Ikazban.
Lees meer over: Brussel , Sint-Jans-Molenbeek , Samenleving , Royal Air Maroc , Ikazban , vliegtuigmaatschappij , Marokko
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.