De Stad heeft een stedenbouwkundige vergunning afgeleverd voor het nieuwe, grote reclamescherm aan het De Brouckèreplein. Het scherm van 15 op 8 meter zal ook informatie van de Stad verspreiden.
Nieuw reuzenscherm De Brouckère heeft vergunning
Dat meldt La Libre en wordt door eerste schepen Alain Courtois (MR) bevestigd aan onze redactie.
De vergunning werd toegekend aan ClearChannel, dat het scherm op het Muntcentrum zal uitbaten. De belangrijkste functie van het scherm worden de reclameboodschappen. Die zullen goed zijn voor 60 procent van de tijd.
De resterende 40 procent is voor de Stad Brussel, die het LED-scherm zal gebruiken voor stadsinformatie over onder meer evenementen.
De Stad krijgt voor het scherm ook een maandelijks huurbedrag. Hoe hoog dat bedrag is, zegt Courtois niet. “Ik ken het contract niet precies.” Voor het Coca-Colabord op hetzelfde plein circuleert een bedrag van 10.000 euro per maand.
Met het reuzenscherm wil de Stad volgens Courtois zijn ambitie van een Brusselse Times Square in de verf zetten.
De opbouw van het scherm begint in oktober en in december moet het operationeel zijn.
In het verleden stond het plein al eens vol met (neon)reclameborden. Wil de Stad na het Coca-Colabord en het nieuwe scherm nog meer reclameborden? Courtois laat het in het midden. “Daarover is nog niets beslist.”
Lees meer over: Brussel-Stad , Samenleving , Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.