Ombudsman MIVB: 510 klachten in 2010
In 2010 ontving de ombudsman van de MIVB 510 klachten van reizigers. Dat is het op één na hoogste aantal in het twintigjarige bestaan van de dienst. Meer dan de helft van de klachten gaat over vervoersbewijzen.
Lees ook: Ombudsman MIVB huist op nieuw adres
Reizigers hebben problemen om een vervoersbewijs te kopen, krijgen niet het tarief dat ze willen of voelen zich onterecht beboet. In één op de vijf gevallen blijken de klachten over vervoersbewijzen terecht.
In de top vijf staan voorts klachten over het net, over geweld, MIVB-medewerkers en gebrekkige informatie.
De MIVB heeft al twintig jaar een ombudsman. Sinds vier jaar is dat Jean-Pierre Reynaerts. Die is te bereiken via bemiddelaar@mivb.irisnet.be
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.