In 2010 ontving de ombudsman van de MIVB 510 klachten van reizigers. Dat is het op één na hoogste aantal in het twintigjarige bestaan van de dienst. Meer dan de helft van de klachten gaat over vervoersbewijzen.

Reizigers hebben problemen om een vervoersbewijs te kopen, krijgen niet het tarief dat ze willen of voelen zich onterecht beboet. In één op de vijf gevallen blijken de klachten over vervoersbewijzen terecht.

In de top vijf staan voorts klachten over het net, over geweld, MIVB-medewerkers en gebrekkige informatie.

De MIVB heeft al twintig jaar een ombudsman. Sinds vier jaar is dat Jean-Pierre Reynaerts. Die is te bereiken via bemiddelaar@mivb.irisnet.be

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving

Lees ook

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni