Het telefooncentrum van Samusocial kampt met een ernstig personeelstekort. Brusselaars moeten er soms langer dan een half uur aan de lijn hangen om iemand te pakken te krijgen: “Honderden mensen bellen tegelijkertijd”.
Tot 40 minuten wachttijd bij groen nummer Samusocial
Het groen nummer van Samusocial moet mensen zonder dak boven hun hoofd begeleiden naar een slaapplaats. Maar blijkbaar verloopt dat iets minder vlot dan voorzien. Dat bericht BX1. Bovendien is het nummer enkel bereikbaar tussen 14 en 21 uur.
“We zijn ons bewust van de problemen die dit met zich meebrengt,” aldus woordvoerder Christophe Tillens tegen BX1, “De wachttijd loopt soms op tot 40 minuten. Honderden mensen bellen tegelijkertijd”.
Bij de telefoondienst werken er tussen twee en vier personnen. Zij moeten niet enkel bedden toebedelen, maar ook vragen over andere dienstverlening beantwoorden. Volgens Tillens moet het bestaande systeem bij Samusocial herbekeken worden: “We denken aan een globale reorganisatie”.
Lees meer over: Brussel , Samenleving , Samusocial , Tillens , Groen nummer
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.