| Bij bedrijven actief in de verkoop van tickets, reizen en entertainment valt de online-omzet drastisch terug. Aan de andere kant wordt er wel meer kleding, voedingsmiddelen of elektronica gekocht via het internet.

Coronacrisis zowel positief als negatief voor e-commerce

© Belga
18/03/2020

De corona-epidemie en de bijbehorende beperkende maatregelen van de overheid, hebben uiteenlopende gevolgen voor de Belgische e-commerce. Terwijl de onlineverkoop in sommige sectoren fors toeneemt, valt die in andere dan weer bijna volledig terug. Dat zegt Sofie Geeroms van sectorfederatie BeCommerce.

Wegens de corona-epidemie raadt de overheid mensen aan om zoveel mogelijk binnen te blijven en zijn niet-essentiële winkels gesloten. De komende weken zijn ook alle evenementen, concerten, sportwedstrijden en andere activiteiten afgelast.

Al die maatregelen hebben ook hun weerslag op de e-commerce in België, zowel positief al negatief. Zo valt vooral bij bedrijven actief in de verkoop van tickets, reizen en entertainment de online-omzet drastisch terug, zegt Sofie Geeroms van sectorfederatie BeCommerce.

Aan de andere kant zien met name bedrijven die via het internet kleding, voedingsmiddelen of elektronica verkopen en onlineapotheken hun omzet wel stijgen. "Ik denk dat we dankbaar mogen zijn dat e-commerce er nu is om in de primaire behoeften van de mensen te kunnen voorzien", besluit Geeroms.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel , Veiligheid , Samenleving , e-commerce , coronavirus

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni