In vier jaar tijd is BRUZZ uitgegroeid tot het mediamerk voor Brusselaars en voor de inwoners uit de rand. De helft van hen zegt BRUZZ te kennen én één op vijf raadpleegt BRUZZ één keer per maand. Dat blijkt de bereikstudie die het bureau Kantar uitvoerde net voor voor het uitbreken van de coronacrisis.
BRUZZ bereikt steeds meer Brusselaars
Vier jaar geleden werd BRUZZ gelanceerd; het ééngemaakte mediamerk van de Vlaams-Brusselse media. BRUZZ werd de nieuwe overkoepelende naam van de toenmalige merken TV Brussel, FM Brussel, Brussel Deze Week, Agenda en Brusselnieuws.be.
Vandaag kent van de inwoners van Brussel en de rand rond Brussel één op twee (48,8 procent) BRUZZ en volgt één op vijf van hen (21,4 procent) BRUZZ minstens één keer per maand.
Dat blijkt uit een recente studie van het bureau TNS Kantar dat net voor het begin van de coronacrisis 1.300 mensen in Brussel en de Rand telefonisch ondervroeg. In 2017, een jaar na de lancering van BRUZZ, deed het bureau al eenzelfde onderzoek. Toen bleek dat 31 procent van de ondervraagden BRUZZ kende en dat 19,7 procent van hen maandelijks BRUZZ gebruikte.
Opmerkelijk is wel dat BRUZZ een steeds jonger publiek bereikt. In 2017 was slechts 25 procent van onze gebruikers tussen 16 en 34 jaar oud. Vandaag is dat al 33 procent.
Bij deze willen we jou danken voor het vertrouwen en blijf ons volgen, via deze site, maar ook via BRUZZtv, BRUZZradio, BRUZZmagazine en onze sociale media.
Lees meer over: Brussel , actua , BRUZZ , bereikstudie , TNS Kantar
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.