Volgend jaar verstrengt het Gewest opnieuw de regels rond de Brusselse lage-emissiezone. Vanaf 1 januari mogen dieselwagens met Euro 5-norm niet langer in Brussel rondrijden. Veel Brusselaars zullen dus hun dieselwagen moeten verkopen. Zonde, vinden ze, want hun auto werkt vaak nog perfect en een nieuwe wagen is duur.
Eigenaars dieselwagen bezorgd over nieuwe Euro 5-norm: 'Heel ongelukkige timing'
Daarnaast veranderen volgend jaar ook de regels voor de Brusselse taxi's. De regering wil vanaf 1 januari 2025 een gedwongen elektrificatie invoeren van deze taxi’s. Taxichauffeurs die een nieuw voertuig willen aanschaffen, moeten verplicht een elektrische wagen kopen, of eentje op waterstof.
De maatregel kost niet alleen veel geld maar komt ook te vroeg, zegt de federatie van Brusselse taxichauffeurs.
Lees meer over: Brussel , Economie , Mobiliteit , Brussels Taxi Fed , Brusselse taxi's , Taxisector , elektrificatie , waterstof , Lage Emissie Zone , Euro 5-norm
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.