Doorstart voor avondwinkelen met helft minder winkels
Afterwork Shopping startte in juni 2010 met grote verwachtingen maar die werden niet meteen ingelost. Veel handelaars zagen hun verkoopcijfers niet stijgen en haakten na enkele maanden af. Winkelgewoontes verander je niet van vandaag op morgen, stelde Atrium vast.
Het initiatief werd deze zomer tijdens de koopjesperiode geherlanceerd. Met opvallend minder winkels: iets meer dan 200 tegenover de 380 twee jaar eerder.
"Het concept is een beetje veranderd", zegt Aurore Di Giusto van Atrium aan brusselnieuws.be "We mikken nu op een beperkter publiek. Enerzijds vooral actieve vrouwen die geïnteresseerd zijn in mode en alles wat trendy is, anderzijds toeristen en congresgangers die ook na 18 uur nog een aanbod verwachten."
Heeft Afterwork Shopping daarmee de juiste formule beet? Volgens Atrium zijn de eerste reacties positief maar is het te vroeg voor een echte evaluatie.
Lees meer over: Brussel-Stad , Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.