Wagen van het autodeelsysteem Cambio in Brussel

| Wagen van het autodeelsysteem Cambio in Brussel.

12 procent meer klanten voor Cambio Brussel in 2019

HD
© Belga - BRUZZ
02/01/2020

Het autodeelplatform Cambio gaat er in 2019 weer op vooruit. Met tien procent meer ritten en 12 procent meer klanten voor Cambio in Brussel lijken ze steeds meer het monopolie te hebben op autodeelsystemen in de hoofdstad: “Onze concurrenten vallen één voor één weg."

Met 530 wagens, 187 standplaatsen, 16.500 klanten en 8.000 vrijgemaakte parkeerplaatsen kijkt Cambio Brussel tevreden terug op de voorbije 16 jaar. Het deelplatform rondde in 2019 de kaap van half miljoen ritten in heel België: “Ook Brussel ging er fors op vooruit,” aldus Frederic Van Malleghem van Cambio Brussel aan BRUZZ.

“De tijdsgeest zit perfect voor Cambio: mensen willen liever allerlei modellen, zoals de fiets, openbaar vervoer, de step én de Cambio gebruiken, dan de zware kost van een eigen wagen te dragen. Het is steeds vaker gemakkelijker zonder een eigen auto in Brussel dan met.”

Van Malleghem is ook niet te beroerd om toe te geven dat de concurrentie van Cambio zienderogen afneemt: “Zipcar is weg, Drivenow stopt er ook mee. Straks blijft enkel Poppy nog over naast ons, dat speelt zeker in ons voordeel”.

In de toekomst wil Cambio meer inzetten op hun business- en hun elektrische aanbod. Ook is Cambio bezig met de ontwikkeling van een eigen geïntegreerde mobiliteitsapplicatie die verschillende andere opties zoals steps en fiets koppelt aan Cambio. Daarmee zullen ze direct de concurrentie aanbinden met andere applicaties Urbi en Skipr, die Cambio niet laten zien in hun app, maar hun concurrent Poppy wel.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel , Mobiliteit , Cambio , deelplatform , deelplatformen , autodeeldienst , autodelen

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni