Gebruikers klagen over problemen met de elektrische deelfietsen van Uber. Die herkennen het einde van een rit niet altijd, waardoor gebruikers met een duurdere rekening achterblijven. Bovendien is de klantendienst moeilijk bereikbaar.
Brusselaars klagen over foute afrekening gebruik Jump-fiets
Dat schrijft La Capitale. Na een rit door Elsene zette Brusselaar Sergio Bianchini zijn Jump-fiets vast met slot, zoals het hoort. Normaal gezien zendt de fiets dan een signaal naar de app om aan te geven dat de rit geëindigd is. Dat gebeurde niet bij Sergio, de teller bleef lopen.
Sergio slaagde er niet in de klantendienst van Jump te bereiken via telefoon. Verder dan een automatisch antwoordapparaat in het Engels raakte hij niet. Via Facebook kon hij wel iemand van Uber contacteren. Na drie uur werd de fiets uiteindelijk vanop een afstand gedeactiveerd. "Jump heeft mij nog altijd niet terugbetaald", aldus Sergio.
Toeslag
Een andere gebruiker bleef met een rekening van 45 euro achter voor een rit die niet meer dan vijf euro kostte. Ook zij kreeg het verschil nog niet terug van Jump. "Er is geen manier om Uber snel te contacteren. Alles gebeurt online, via Engelstalige invulformulieren", klaagt Sergio.
Andere gebruikers klagen over een toeslag die Jump aanrekent wanneer een gebruiker de fiets buiten de toegelaten zone achterlaat. Die betraagt 25 euro, maar volgens sommigen kregen zij een extra bedrag van 35 euro op hun factuur te zien.
App
"Wij gaan al deze gevallen bekijken. Waar onterechte bedragen zijn aangerekend, zullen wij zorgen voor de terugbetaling", reageert een woordvoerder van Uber. "We zijn constant op zoek naar middelen om de ervaring van de gebruiker te verbeteren."
De woordvoerder benadrukt daarnaast dat het mogelijk is om contact op te nemen met Jump via een 'hulpknop', rechtsboven in het venster van de app.
Lees meer over: Mobiliteit , JUMP , Uber , elektrische deelfietsen , deelfiets
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.