Wie vanochtend wilde pendelen met een deelfiets van Villo!, was eraan voor de moeite. De softwareprovider waarmee uitbater JCDecaux samenwerkt, kampt sinds afgelopen nacht met grote technische problemen. Het is nog onduidelijk wanneer de panne opgelost geraakt.
Grote panne bij deelfietsen Villo!
Lees ook: Villo!-fietsen bedienen te weinig Brusselaars: ‘Opvolger moet 100 procent elektrisch zijn'
"Er is momenteel een grote panne bij de telecomoperator waarmee we samenwerken,” laat Jérôme Blanchevoye van JCDecaux weten. Dat bedrijf baat de Villo!-huurfietsen uit.
“Helaas kunnen wij zelf niets doen. Alles is in handen van de technici van Vodafone, die de software beheert,” aldus Blanchevoye.
Wanneer de panne opgelost geraakt, kan men niet zeggen bij JCDecaux. “Het betreffen grote technische problemen, geen kleine panne dus, waarvoor we wel procedures hebben.”
Villo! beantwoordt niet aan verwachtingen
Het is volgens JCDecaux de eerste keer dat ze met zulke grote technische problemen te maken krijgen. Toch is al langer bekend dat het fietsdeelsysteem niet meer beantwoordt aan de verwachtingen van het Brusselse gewest.
Villo! biedt fietsverhuur aan op 350 plaatsen in het gewest. Abonnees hebben voor de duur van hun abonnement recht op een onbeperkt aantal kilometers met de deelfietsen van Villo, die ze ophalen en achterlaten in vaste verhuurpunten op straat. De fietsen zijn elektrisch, maar gebruikers dienen telkens zelf een batterij mee te nemen, die ze ook zelf dienen op te laden. Zonder batterij zijn de fietsen eveneens bruikbaar, zij het zonder trapondersteuning.
Lees meer over: Brussel , Mobiliteit , Villo! , deelfietsen
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.