15.000 klachten over luchthaven na invoering plan-Wathelet

SDS
© brusselnieuws.be
15/07/2014

De ombudsdienst van Brussels Airport heeft van april tot en met juni 15.000 klachten geregistreerd. In 2013 waren er over het hele jaar maar 9.770 klachten.

Het aantal klachten ging steil omhoog na de invoering van het vliegplan dat ingevoerd werd door uittredend staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet (CDH).

Volgens de krant L'Echo heeft de ombudsdienst van de luchthaven 5.215 klachten geregistreerd in april, 3.593 in mei en 5.945 in juni. Er zouden volgens de krant in het Brusselse vooral meer klachten komen uit Etterbeek, Schaarbeek, Elsene en Sint-Pieters-Woluwe.

De ombudsman van Brussels Airport, Juan Torck, wil zich volledig distantiëren van het artikel in L'Echo. "Dit zijn ruwe cijfers die nog niet geanalyseerd zijn. De krant besteedt ook een groot deel van het artikel aan de klachten over een route, de 07 rechtdoor, die via Kortenberg richting het Leuvense gaat en niet over Brussel vliegt. Maar alle middelen lijken goed om het plan-Wathelet af te kraken." De ombudsman benadrukt dat zijn dienst geen standpunt inneemt in de kwestie.

Om de toevloed aan klachten beter te kunnen verwerken, heeft de ombudsdienst net een vierde persoon aangenomen, bevestigt Torck aan brusselnieuws.be.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving , Economie

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni