Het aantal meldingen via de app FixMyStreet stijgt exponentieel. 62.000 incidenten werden vorig jaar gemeld. Dat is een stijging van 61 procent tegenover 2018, meldt La Capitale.
De app FixMyStreet werd in 2013 gelanceerd. Via dat digitale platform kunnen Brusselaars makkelijk een put in de weg, kapotte verlichting of vernield stadsmeubilair melden, zonder dat ze eerst hoeven uitzoeken welke instantie bevoegd is.
Waar in 2018 'slechts' 38.466 meldingen geteld werden, steeg dat aantal vorig jaar met 61 procent naar zo'n 62.000 meldingen. "Dankzij de app hebben we nu 1,2 miljoen inspecteurs van Brussel Mobiliteit in de stad," stelt Mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen) in La Capitale, verwijzend naar de burgers die de app gebruiken om problemen te rapporteren.
Veruit de meeste meldingen gaan over sluikstorten. Daarna volgen de problemen aan het wegdek en aan publieke insfrastuctuur, rondslingerende vuilniszakken en achtergelaten materiaal.
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.