Onder het motto "Nederlands leren, simple comme bonjour" en "Nederlands leren, a piece of cake" lanceren de provincie Vlaams-Brabant, de vzw De Rand en het Agentschap Integratie en Inburgering een nieuwe campagne om via diverse kanalen anderstaligen in de Vlaamse rand rond Brussel aan te sporen om lessen Nederlands te volgen.
Zo prijkt de campagneaffiche de komende tijd op bussen van De Lijn en in bushokjes in deze regio.
In Halle-Vilvoorde, Bertem, Tervuren, Kortenberg, Huldenberg, Tienen, Landen, Aarschot en Diest wordt een flyer gebust en in de gemeentehuizen, OCMW's, bibliotheken en werkwinkels A3-affiches opgehangen. Via deze kanalen wordt het gratis telefoonnummer 0800/12.300 en de website infonl.be van het Agentschap Integratie en Inburgering gepromoot, waar meer informatie kan bekomen worden over taallessen en infodagen waarop het Agentschap Integratie en Inburgering taaltesten organiseert teneinde te kunnen doorverwijzen naar de gepaste taalcursus.
Het personeel van de vermelde gemeenten krijgt ook een notitieblokje aangeboden met hierin bruikbare tips over hoe te communiceren met mensen die de taal nog aan het leren zijn, en info over het vermelde telefoonnummer en website zodat ze die aan de betrokkenen kunnen doorgeven.
Voor de campagne wordt voorts ook een wedstrijd georganiseerd waarbij deelnemers het volgens hen mooiste Nederlands woord moeten opgeven. Deelnemen kan via de website www.vlaamsbrabant.be/nt2campagne. Op 1 september wordt uit alle inzendingen een deelnemer getrokken die een cursus Nederlands en een abonnement op het tijdschrift "Wablieft" wint.
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.