| Aurore Poncin werkt al sinds 2012 als ombudsvrouw voor de gemeente Elsene.

Corona drukt ook stempel op klachten voor Elsense ombudsvrouw

GR
© BRUZZ
30/11/2020

De Elsense ombudsvrouw Aurore Poncin krijgt dit jaar heel wat klachten binnen die, hoe kan het ook anders, verband houden met de coronacrisis. Maar traditioneel ergeren mensen zich bij de gemeente nog altijd aan de lange wachttijden en de soms moeilijke zoektocht naar de juiste contactpersoon.

Sinds 2012 behandelt Aurore Poncin als ombudsvrouw van Elsene klachten van de inwoners over de gemeente. Traditioneel ergeren de Elsenaren zich aan de lange wachttijden en de soms moeilijke zoektocht naar de juiste contactpersoon bij de gemeente. De ombudsvrouw pleit daarom in La Capitale voor het opstellen van een gemeentegids met een duidelijk overzicht van de gemeentelijke diensten om de communicatie met de burger te verbeteren.

3.000 euro boete voor bewaring auto

Door de coronacrisis zijn er dit jaar ook opvallend veel meldingen over het gedrag van medeburgers. Meestal gaat het daarbij om niet naleven van de coronamaatregelen op terrassen of in parken. Door het vele telewerk durven mensen ook klagen over geluidsoverlast door werkzaamheden in de straat overdag.

Maar het opvallendste verhaal kwam van een man die aan het begin van de eerste lockdown vast zat in Italië. Tijdens zijn verlengd verblijf daar werd zijn auto hier weggesleept, met als gevolg dat hij bij thuiskomst een factuur in de bus vond voor 3.000 euro aan bewaringskosten voor de wagen. Die boete werd ondanks hevig verweer niet ingetrokken, omdat de politie vond dat de man iemand anders in zijn plaats had kunnen sturen om het voertuig op te halen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Elsene , Samenleving , Aurore Poncin , ombudsvrouw , coronacrisis

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni